2018. május 8., kedd

"Insurtech" - avagy "egy kütyü mindfölött, egy kütyü kegyetlen, egy a sötétbe zár..."


Fintech, insurtech, hightech, IQ-tech...

Az utóbbi időben szaporodnak a modern, pénzügyi szolgáltató start-up-okról szóló cikkek, mint amilyen ez is.

Csak kapkodom a fejem, hogy mennyi "...tech"-verziója van már minden területnek.

Anélkül, hogy elvesznék a részletekben, hadd tegyek fel egy egyszerű kérdést!

(Tudom, hogy a ma embere többnyire a válaszokat szereti a kérdések helyett. Azokhoz nem kell gondolkodni...
Ám hadd jegyezzem meg - a modernkori rabszolgasághoz sem kell gondolkodni. Illetve - ahhoz nem kell. Ha valaki szeretne bármilyen téren (pl. anyagilag) fejlődni, akkor rossz hírem van: nem megúszható, hogy gondolkodjon...)


Tehát a kérdés:

Csuszkák huzigálásával Ön tudomást szerez-e majd a szerződése (és a versengő, konkurens szerződések) feltételei részleteiről?

Eh...
Kellemetlen, ugye?

Remek, hogy "1-2 perc alatt" meg lehet kötni - nem bonyolultabb, mint egy cipőfűzőt masnira kötni, ráadásul megoldod egy mobilappon! Ami ugye, baromi menő.

Amit kihagysz, az csupán a lényeg.
Hogy miért is fogsz fizetni, és mikor-mit kapsz valójában cserébe.

Hogy egy (reményeim szerint) egyszerű példát mondjak - személyre szabod a balesetbiztosításodat, ami mostantól majd ún. "baleseti kórházi napi térítést" is fizet Neked.
Aztán eltöröd a kezed, begipszelnek, hazaküldenek, és egy levelet kapsz a kárbejelentésedre, hogy  

"Mivel nem történt biztosítási esemény, nem indokolt a kárigénye."


Te meg nézel, mint Rozi a moziban.
Mi az hogy "nem történt biztosítási esemény"...?
Mi más történhetet egy balesetbiztosítás szempontjából?!

Ja - hogy elfelejtetted elolvasni, hogy csak 5 nap bent tartózkodás után fizet...
És ugye a csuszkákat huzigálhattad le-föl, nem csipogott, hogy "erre emlékezz majd"...


Lassan 11 éve dolgozom független tanácsadóként - pontosan látom, hogy hol csúsznak el a nem kellő körültekintéssel kiválasztott és megkötött szerződések (mindegy, hogy hitel-, megtakarítás-, vagy biztosítási szerződések). Sokszor csak rossz megfogalmazásokon a kárbejelentésben, vagy mert olyat várt az ügyfél a szerződésétől, amire az a megkötés pillanatában sem volt alkalmas.
(Ugye egy busztól sem várjuk, hogy legyorsuljon egy sportkocsit...)



Szuper dolog a fejlesztés és a törekvés, hogy lépést tartsunk a technológiai fejlődéssel. Vannak azonban területek, amikhez még nem elég fejlettek a gépek. Még a mesterséges intelligenciák sem, nem hogy a kézivezérelt, csuszka-huzigatós mobilappok.
(Utóbbi témában, ha még nem láttad, ajánlom ezt a filmet!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése