2014. március 7., péntek

A betondzsungel hiénái II. - (m)értékrendek, avagy "jóban, rosszban"



Nem sok kedvem van hozzá, de ha már eldöntöttem, hogy kiírom magamból, akkor megteszem. És csak remélem, hogy ez lesz az utolsó a sorban, amikor negatív tapasztalat ragadtat írásra.

Házaspár, jó három éve ügyfeleim. Apró szerződéssel kezdtük - spóroltunk a lakásbiztijükön -, majd beszéltünk egyéb meglévő szerződésekről, tervekről, elvárásokról.
Többek közt a jövedelempótló biztosításaikon is spóroltunk, amikor egy jogszabályváltozás lehetőséget adott erre - ekkor már hat számjegyű pénzt kerestünk a családnak.

Év elején újabb jogszabályváltozás - nyugdíjbiztosításokra évi 20% adó-visszatérítés jár - ők is ki tudják használni, csak részben át kell csoportosítani a megtakarításokba fizetett összegeket.

Találkoztunk, átbeszéltük a hogyanokat, lehetőségeket - a piacon lévő, versengő termékek összehasonlításának eredményét.

Egy kérdést kellett pontosítanom - mennyire befolyásolja a családi adókedvezmény a visszakapható SZJA-t, illetve "van-e még mit visszaigényelni"?

Válasz megvan, elküldöm mail-en, mondván - gondolják át a megbeszéltek alapján, a megtakarítás mekkora részét tegyük innentől jogszabálynak megfelelő szerződésbe?

Egy hét "csönd" után csörögtem - többedik alkalommal értem utol a családfőt (felesége nevén futó megtakarítás módosításáról volt szó), aki ímmel-ámmal elmondta, hogy "feltűnt a régi tanácsadójuk a zoroszlános biztosítótól, és hát az általa vázolt ajánlatot fogadják el, csak a feleségének kínos volt, hogy mást is meghallgattak"...

Hát, mondom érdekes, hogy a T.Tanácsadó vajon hol volt az elmúlt három évben, amikor volt miről beszélni, még ha nem is az évszázad biznisze volt üzletkötői oldalról...

De semmi baj, mondom - kaptak-e írásos anyagot a kérdéses ajánlatról? "Hát azt nem..." Emlékszik-e a termék becenevére? "Öööö..."

Jó, akkor üljünk le, és nézzük meg miért értékelték úgy az elemzőink, hogy a zoroszlános biztosító konkurense jobban kitett magáért, mikor fejlesztették a terméket - kérjenek szerződési feltételeket, az a biztos, noha tudom, hogy melyik termékről lehetett szó, mert egy jogszabálynak megfelelően kidolgozott terméke van a biztosítónak.
"Jó."

Újabb egy hét, telefon.

"Hát végül úgy döntöttünk, hogy nem hasonlítgatunk tovább, azt választjuk, a zoroszlánosat."

WTF?! - mondom én.

Legalább mostmár tudják, hogy melyik termékről is van szó? "Igen, valami Shrp."

Rendben, mondom, csak meg ne bánják - persze elfogadom a döntésüket, ha kérdés lesz, elérhető leszek.


Persze nem hagyott nyugodni a dolog, hiszen tudtam, hogy az adott biztosító mely terméke után jár az adó-visszatérítés (nyugdíjba vonuláskor több millával magasabb lehet a lejárati összeg!) - és az nem ilyen néven fut.

Kis segítséggel meg is találtuk a vonatkozó feltételeket, kondíciós listákat.


1. Adó-visszatérítés nuku.
2. 30%-kal kisebb hűségbónusz, mint ugyanazon biztosító jogszabálynak megfelelő (adó-visszatérítésre jogosító) termékében.
3. 20%-kal magasabb TKM ("THM" biztosításokra - magyarul 20%-kal drágább - gyk. ebből fizetik a jutalékot is).

A biztosító saját brókerétől (Olyan hárombetűs, Valami... "Berátung"...).

Ez még nem lefutott ügy, mert úgy eldurrant az agyam, hogy mail-ben felsoroltam a vonatkozó pontokat a feltételekben, és javasoltam kérdezzék már meg ugyan a Kedves Tanácsadót, mi indokolja a fentieket...

Milliós tétel az adóból, "még egyszer ennyi" a plusz költségen, és a hűségbónusz vesztesége.



Értem én, hogy "barát", vagy legalábbis "jó ismerős", vagy nem is tudom mi...

Támassza alá szakmai érvekkel az álláspontját, álljon ki, vállalja fel, védje meg!

És ha képes rá, ha meg tudja mutatni a feltételekben, hogy miért jobb mégis, amit javasol - legyen úgy!




Ne csak akkor legyen nagy szakértő, amikor szerződést kell kötni, hanem legyen ott akkor is, amikor szembe kell nézni az eredményekkel! Akár azzal, hogy valaki kiborítja a bilit!




Korábban kiemeltem, mennyire fontos egy jó ajánlás - akár egy jó vélemény, akár ha már tapasztalat.

Most hadd mondjam, hogy mennyire fontos az elkötelezettség - ami pedig azon látszik, hogy valaki ott van-e melletted "jóban-rosszban"...?




(Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ugyanezen "független" tanácsadó cég volt munkatársa is az ügyfeleim közt van - aki kezdő munkatársként szerződött a főnöke által javasolt megtakarításra - olyan pofátlan kondíciók mellett, amit az ellenségemnek se kötnék...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése